Dusternbrook - Reisverslag uit Maltahöhe, Namibië van Yvonne Wilmot - WaarBenJij.nu Dusternbrook - Reisverslag uit Maltahöhe, Namibië van Yvonne Wilmot - WaarBenJij.nu

Dusternbrook

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

21 September 2014 | Namibië, Maltahöhe

21 september

De gamedrive was heel leuk. Hebben blesbokken gezien, bruine en witte. Die hadden we nog nooit gezien, dus dat was wel even heel bijzonder. Ook nog een zwarte springbok ram gezien, ook bijzonder. De eigenaar had gehoopt ons Roan antilopes te kunnen laten zien, maar helaas, die lieten zich niet zien.

Hij vertelde leuk, ook over gewoontes hier in Namibië rondom trouwen. Dat gaat hier nog op een traditionele manier, de man vraagt, nadat hij de vrouw gevraagd heeft nog officieel toestemming aan de ouders. Na toestemming verloofd het paar zich en dan wordt na verloop van tijd getrouwd.

De hond van de eigenaar ging mee en die heeft de hele rit naast de auto gehold, vindt ze leuk zei hij.

De heren mochten in de laadbak staan en wij zaten in de auto. Heel luxe!

Vanmorgen, toen wij al bijna klaar waren om te gaan, kwamen ze nog de donkey voor ons opstoken. Ik had hem verkeerd begrepen. Dacht dat hij vroeg hoe laat we weggingen, terwijl hij natuurlijk vroeg hoe laat wij wilden opstaan. Heel jammer. Nog niet mee gemaakt, zoveel service.

Verder was het eten weer geweldig. Hebben gesmuld.

Vanaf daar 248 km gereden, naar Dusternbrook. De laatste 18 km was gravel en zand en we moesten 3x door het water, spannend -:).

Bij Dusternbrook hebben wij campsite, ontbijt, gamedrive en diner geboekt. Blijven hier 2 nachten, en hebben om 15.30 uur het voeren van cheetahs en luipaarden meegemaakt. Ze hebben 4 cheetahs, 2 broers en 2 zussen uit 1 nest, van 7 jaar oud. Ze zijn zowat handtam, sprongen tegen de jeep op voor het eten. Als ze niet door deze mensen zouden zijn opgevangen, weet ik niet of ze het overleefd zouden hebben.

Daarna naar het luipaard, is toch wel imposant zo dicht bij. Er werd voer in de boom gelegd en hij ging dat braaf uit de boom eten. Zijn leuke foto momenten.

Morgenochtend is de bedoeling om te gaan wandelen, en om 17.00 uur hebben wij een game drive. Ben benieuwd. Ga zo douchen, tot meels en weer bedankt allemaal voor alle leuke reactie

• 21 September 2014 - 20:58

Ino:

Hoi Yvonne en Jos,

Jullie zien weer veel bijzondere dieren in de natuurlijke omgeving. Het is daardoor een boeiende en interessante reis. Ook het culinaire aspect wordt niet vergeten, zoals we kunnen lezen. Geniet de komende dagen !
    groeten van ons,
    Annemieke en Ino

• 22 September 2014 - 10:47

Toos:

Wat een mooie reis maken jullie,zeker de luipaarden en cheeta's, wat een belevenis zo dicht bij de natuur te mogen komen, geniet van de komende tijd liefs