19 en 20 sep - Reisverslag uit Gobabis, Namibië van Yvonne Wilmot - WaarBenJij.nu 19 en 20 sep - Reisverslag uit Gobabis, Namibië van Yvonne Wilmot - WaarBenJij.nu

19 en 20 sep

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

20 September 2014 | Namibië, Gobabis

19 en 20september

De zeer basic campsite in Maltahohe werd gisterochtend ook nog eens afgesloten van net water, net als de rest van het stadje. Betekent dat je ook niet meer het toilet kunt doorspoelen. Vul de rest maar zelf maar in. Zijn na het ontbijt naar Mariental terug gereden voor de gestolen/ontbrekende tankdop. Gelukkig hadden ze die. Moesten er wel goed voor zoeken en wij moesten, cash, ruim 35 euro betalen. Betekende gelijk een flinke hap uit de cash flow.

Daarna voor de schrik maar gaan koffiedrinken bij Wimpy, en bier gekocht bij de Spar.

Daarna een eindeloos lange rit gereden, over zand- en graverlwegen, doordat de campsite waar we wilde gaan staan er niet meer was hebben we uiteindelijk ruim 400km moeten rijden. Wel een afwisselend landschap en uiteindelijk terecht gekomen bij Arnhem Caves & campsite. Onderweg nog enig wild gezien ook en ook gieren op hun nest. Ook leuk en nog niet eerder gespot.

Deze campsite heeft ook lodges, maar er zijn op het moment alleen camping gasten.

De ons goegewezen douche en toilet spoelden niet goed door, dus er werd ons iets anders toegewezen. Ondanks schoonmaak activiteiten stond ik uiteindelijk toch met de voetjes in water waarin vogelpoepjes dreven. Nog niet mee gemaakt. Hebben een heerlijke macaronischotel gegeten, bereid door onze mannen. Daarna een uurtje doorgebracht bij het kampvuur en, voor de verandering een potje skipbo gespeeld.

Het koelt 's avonds flink af, dus vanwege de kou alweer op tijd naar bed gegaan. Heerlijk geslapen en na het opstaan erachter gekomen dat er, alweer, geen water was. Hier hebben de apen de waterleiding kapot gebeten, zegt men.

Dus, ontbijten in het zonnetje om te ontdooien, betalen, camper inklappen en de diesel uit de reserve jerrycans in de tank gegoten en daarna op weg naar de volgende campsite. Onderweg 2 zakjes met T-shirts weggegeven aan mensen bij een klein huisje.

Deze campsite heeft een keurig net ablution blok, heb net de was gedaan en opgehangen, laatste keer, deze reis, want donderdag gaan we naar huis. Deze campsite heet Xain Quaz en wordt bewaakt door een koppel ganzen met jongen. Die jongen zaten aan de ene kant van het hek en de grote aan de andere kant, dus er heerste enige paniek. Heb dus het hek opengemaakt en de jongen naar buiten gejaagd. Ook weer happy. Daarvoor werd Jos nog zowat aangevallen door een van de grotere ganzen, listig.

Gaan vanavond hier eten en vanmiddag een korte gamedrive maken. Morgen gaan we door naar Dusternbrook. Daar hebben ze o.a. Cheetahs en luipaarden

• 21 September 2014 - 12:55

Iet En Arie:

Heb weer flink zoekwerk van je gekregen Yvonne.
    Arnhem Caves & Campsite is dat de zelfde als Cave & Rest Camp. Als dat zo is dan hebben jullie niet slecht gestaan. In Dustenbrook heb ik de Farm Guest Camping gevonden. Ook niet slecht. Heb geen idee wanneer jullie terug komen, maar ik hoop dat het over een week of X is. Jullie kennen mijn advies : vol zuigen en genieten.
    Liefs, iet en Arie.