Keetmanshoop - Reisverslag uit Keetmanshoop, Namibië van Yvonne Wilmot - WaarBenJij.nu Keetmanshoop - Reisverslag uit Keetmanshoop, Namibië van Yvonne Wilmot - WaarBenJij.nu

Keetmanshoop

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

18 September 2014 | Namibië, Keetmanshoop

Ik17 september - van Tranendal naar Quivertree

Gisteravond in het donker gezeten, omdat, zodra het licht aan ging er tientallen motten, sommigen wel cm groot, rondom het licht en dus ook bij ons vliegen. Dat is nog niet zo erg, er zitten ook tientallen sprinkhanen tussen en daar wordt je toch wel schichtig van. Ook in het ablution blok stikte het van de insecten, open deur en groot licht aan.

Lagen dus al vroeg op bed. Zijn vanmorgen na het ontbijt op het gemak naar Quivertree campsite gereden. Onderweg gazelles gezien en een bateared fox, heel leuk. Ook weer talloze ontzettend grote weversnesten. Op deze campsite loopt ook een beetje tamme cheetah, gevonden door de eigenaar toen ze nog een cub was en door hem grootgebracht. Achter de camping bevindt zich een groot kokerbomen woud. Daar zijn we vanmiddag even door heen gelopen.Daar zitten ook klipdassies, wel heel schuw, dus alleen zien wegschieten.

De weg naar deze campsite was heel afwisselend. Op sommige stukken heel saai, op andere stukken heel mooi. Er zat een lang stuk tussen waarbij je soms 5 tot 10 meter omhoog ging, dan weer omlaag, stukje plat en dan weer omhoog en omlaag. En dat allemaal over gravel. Onderweg ook nog bliksemflitsen gezien, tegen een heel donkere lucht. Ook nog wat regen gehad.

De cheetahs, er kwam er net nog 1 aanlopen, krijgen zo te eten van de eigenaar. Prachtige beesten, maar hebben hier een tragisch lot. Veel worden afgeschoten door de boeren en vaak gaan de jongen dan een wisse dood tegemoet. Het alternatief is dat de jongen naar reservaten gaan, maar ze kunnen nooit meer in het wild omdat ze vaak nog niethebben leren jagen. De cheetahs die hier leven jagen wel, zegt de eigenaar Hij heeft in totaal 4 cheetahs. 2 zijn hier geboren. Tegenwoordig mag er niet meer gefokt worden met cheetahs. dat was het weer voor vandaag. Gaan morgen door naar Helmeringhausen en dan toch richting het noorden van de Kalahari. Liefs van ons en tot mails