14 september - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Yvonne Wilmot - WaarBenJij.nu 14 september - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Yvonne Wilmot - WaarBenJij.nu

14 september

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

14 September 2014 | Namibië, Swakopmund

14 september - van Tsauchab naar Mariental

Hebben gisteravond gesmuld van het zeer mooi opgediende 3 gange menu. De tafel was prachtig opgemaakt en er stonden 2 kandelaars met brandende kaarsjes. Het voorgerecht bestond uit een gerookte beef salade, heerlijk. En, Rina, de gemsbok was smullen. Opgediend met pepersaus, gemengde groenten en baby aardappeltjes, heerlijk. Het dessert was een vers uit de oven gekomen orange cakeje met room. Kortom, geweldig allemaal. Terug bij de campers nog een potje skip bo gedaan. Werden continue aangevallen door kleine sprinkhanen. Omdat je daar toch wel lichtelijk gestoord van wordt, zijn wij iets van onze camper weggegaan en bij het vuur gaan zitten, dat Ron inmiddels gemaakt had. Scheelde een heleboel schijnbewegingen.

Vanmorgen was Klazien ineens haar portemonnee kwijt, dus dat was schrikken. Alles nagezocht niet te vinden. Later bedacht zij zich dat hij misschien tussen het beddengoed, dat steeds opgeklapt moet worden, terecht gekomen was. Gelukkig bleek dat het geval te zijn.

Onderweg naar Hardap Dam weer een mooi stuk gereden en onderweg nog mooie roofvogels gezien en een Damara Dik-Dik. Naar de Hardap dam gereden, maar daar is geen campsite meer dus doorgereden richting Mariental en bij de eerste de beste camping gestopt. Daar stonden openingstijden op een bord en wij waren veel te vroeg. Doorgereden naar Mariental en na veel zoeken en vragen uiteindelijk bij de Wimpy een heerlijke vette lunch genuttigd. daarna toch maar naar de campsite gereden en nadat de eigenaresse Ron zag staan liet ze hem er gelijk in. Doorgelopen naar onze kant en daar het hek open gedaan voor ons en de campers. Staan nu op een prachtige campsite, alweer, die Bastion B&B en camping heet. Hebben voor morgenochtend een farm ontbijt besteld en gaan daarna door naar de Hardap Dam reserve om wild te spotten. Komen daarna hier weer terug en gaan dan dinsdag door richting Kalahari.

Zagen trouwens op weg naar het Namib Naukluft park onderweg bavianen en in het park een groep van zeker 10 kudu's, schitterend.

Ook staat hier de acacia mimosa in bloei en dat levert echt een schitterend gezicht op.

Bedankt voor jullie leuke reacties en Arie, wat leuk dat je zo mee leeft. Genieten van alles.

Liefs en groetjes van ons aan al onze lezers

• 14 September 2014 - 19:15

Ino:

Hey Luitjes,
    Het begint onderhand ook een culinair verslag te worden. Het is volgens mij weer een interessante en boeiende reis die jullie maken. Ik lees er ook in dat jullie er al veel ervaring mee hebben en toch nog steeds genieten van de mooie omgeving. Volhouden!

• 14 September 2014 - 19:29

Diny &Hans :

Hoi Jos&Ivonne wat een leuke verslagen zeg,wat hebben jullie al veel gezien zo te lezen smaakt het eten ook fantastisch geniet nog maar lekker van alles.gr, Hans&Diny

• 14 September 2014 - 20:55

Mieke:

Vanuit Kenia ook weer even een reactie. Fijn om te lezen dat jullie het zo goed hebben met elkaar en......Lekker eten. Hoop dat er nog veel wild op jullie pad komt (letterlijk). Groetjes van ons aan allemaal. Liefs, Cees en Mieke

• 14 September 2014 - 21:09

Carla:

Even een paar dagen niet aan de computer gezeten en er staan gelijk een paar verhalen. Het blijft super leuk om ze te lezen. Het fijn dat jullie steeds weer mooie dingen Zien!
    Liefs Carla

• 14 September 2014 - 22:59

Frank En Wil:

Hoi Afrikagangers. Tijdje niet kunnen mailen omdat we op de toch wel erg natte Azoren ons weekje zonvakantie hadden gepland. Ieder krijgt wat hij verdient toch? grrrrrrrrr
    Wel goed dat jullie met twee campers op pad zijn want wat doe je anders met lekke banden en pech?
    We zijn benieuwd naar de foto's en live verhalen. Het lijkt erop dat jullie de laatste dagen meer etend dan wildspottend hebben doorgebracht. Denk om de lijn!
    In Nederland is het nu prima weer, lekker na zomertje.
    Geniet van de reis,
    Frank en Wil

• 15 September 2014 - 09:48

Iet En Arie:

Yvonne, kijk uit met je vette lunch, straks kun je geen broek meer dicht maken, maar ja een zak met botten is ook niks. liefs, Iet en arie.