uis - Reisverslag uit Katere, Namibië van Yvonne Wilmot - WaarBenJij.nu uis - Reisverslag uit Katere, Namibië van Yvonne Wilmot - WaarBenJij.nu

uis

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

09 September 2014 | Namibië, Katere

8 en 9 september

Zijn van Khowarib naar Twijfelfontein gereden via alweer een prachtige route door een zeer afwisselend landschap. het was niet zo spectaculair als de vorige dag, maar desalniettemin zeer de moeite waard.

Hebben onderweg, zomaar in het wild, dus niet in een park, zebra's, giraffen en gemsbokken gezien.

Zijn in Twijfelfontein bij een Damara Living Museum op bezoek geweest. Was zeer de moeite waard. Een groep zeer enthousiaste jongeren laten zien hoe de Damara's vroeger leefden en zij sluiten het bezoek af met zang en dans. Zijn daarna naar een campsite gereden, waar een water probleem was. Zij toen eerst naar een stuk rots gereden dat Organ Pipes wordt genoemd. Dat viel een soort van tegen, het lijkt op de foto's veel groter dan het in werkelijkheid is. Maar goed, de mannen zijn naar beneden geklauterd en hebben foto's gemaakt. Daarna toch maar terug naar de voornoemde camping, waar het waterprobleem inmiddels was opgelost. Deze campsite heet AbuHuab en wordt gerund door locals, en dat laat zich meestal zien door matig onderhoud.

De camping is groot en mooi aangelegd en ligt aan een droge rivier. Wij klagen niet, maar het is ongelofelijk heet op het moment en ook 's avonds koelt het maar weinig af. Namibië is gemaakt van zand en als het dan hard waait wordt je min of meer gezandstraald. Grote zandverstuivingen zijn aan de orde van de dag hier. Na het eten had Klazien zin in koffie, dus wij naar de bar. Helaas geen koffie, dus maar iets anders te drinken genomen en een praatje gemaakt met de barman.

Toen wij weer bij campers zaten, kwamen de lokale koeien terug van hun dagbesteding om water te drinken. Dit gebeurde allemaal vlak voor en rondom de camper. Dan heb je pas in de gaten hoe groot ze zijn. Nooit geweten dat ze ook zoveel lawaai maken. Na een potje skipbo tanden poetsen en naar bed. Toen Jos terug kwam van het toilet stond er een wel heel dichtbij de camper, zowat voor het trapje van de camper. Het is Jos toch gelukt om veilig binnen te komen

9 september

Vanmorgen na het ontbijt naar Khorisax gereden voor de boodschappen, daarna terug naar Uis gereden omdat wij naar Spitzkoppe willen gaan. Komen wij in Uis aan, hebben ze hier ook een supermarkt.

Zijn wij dus voor niets omgereden, wel 106 km voor niets omgereden. Wij dachten dat er in Uis niet veel zou zijn. Nou ja, kunnen wij morgen hier kijken voor vlees, dat zag er in de andere supermarkt niet uit.

Staan nu op een campsite meteen heel groot zwembad, hebben net een lekkere duik genomen.

Gaan vanavond hier uit eten want Ron en Kaziena zijn vandaag 11 jaar getrouwd en dat moet gevierd worden, nietwaar.

Zo weer even de was doen hopelijk in de schaduw, het is weer zeer warm. Groetjes en liefs van ons

• 09 September 2014 - 15:52

Mieke:

Fijn om weer wat van jullie te horen. Dat van die zomertijd moet je inderdaad maar weten. Ik heb altijd gedacht dat de zomertijd iets europeaans was. Hoop dat jullie het fijn hebben met elkaar. Groetjes aan allemaal. Liefs, Cees en Mieke.

• 09 September 2014 - 18:21

Iet En Arie:

leuke verslagen. Heb de campsites op internet kunnen vinden en mag wel zeggen dat er slechtere verblijven zijn. Het Damara living museum vond ik nou niet zo spectaculair, althans op de foto's. Heb het al eens vaker gezegd, blijf genieten.
    Groeten en liefs, Iet/ Arie

• 09 September 2014 - 21:24

Carla:

Het was weer leuk om te lezen!. Hier komt de zomer in het weekend heel even terug. Nu is het wat frisjes zo rond de 17 graden.
    Ik hoop da tjullie nog veel moois gaan zien.
    Liefs carla en Paul