7 september - Reisverslag uit Katere, Namibië van Yvonne Wilmot - WaarBenJij.nu 7 september - Reisverslag uit Katere, Namibië van Yvonne Wilmot - WaarBenJij.nu

7 september

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

09 September 2014 | Namibië, Katere

7september

De man bij het hek van Opuwa Country Hotel heeft een leuk gevoel voor humor. Wij kwamen vrijdag laat in de middag aan nadat wij door het stoffige typisch Afrikaanse stadje waren gereden. En na een weg omhoog die niet bepaald geasfalteerd was, integendeel. Wij staan daar dus voor een gesloten poort, wel een mooie poort, die hij openmaakt, waarna hij naar Jos loopt. Vraagt wat wij willen en Jos zegt dat wij graag een campsite plek willen voor 2 nachten. Kijkt hij Jos aan en zegt: we are fully booked. Dus Jos gelijk zoiets zeggen als dat meen je niet, maar jawel tot 3x keer toe hetzelfde zeggen, we are fully booked.

Beetje balen dus, want dan moet je weer die weg terug en naar de camping in het dorp waar het stofhappen is. Schiet ie keihard in de lach en zegt dat ze natuurlijk niet fully booked zijn. We mogen doorrijden naar de receptie en daar boeken. Maar Jos heeft hem terug gepakt, want toen hij naar het dorp ging voor die zekering vroeg hij Jos een grote fles fanta mee te nemen en hij gaf hem 20 dollar, is 1,40 euro. Toen Jos terug kwam reed hij eerst even door en daarna zei hij dat hij zijn geld verloren had. Dus hij kijkt een beetje beteuterd, waarna hij in de lach schiet en Jos hem zijn fles fanta gaf, en zijn 20 doller terug gaf, Lachen!!

Vanmorgen vroeg opgestaan en gaan ontbijten. Komt onze gids die ons naar het Himba dorp zou begeleiden en hij zegt het is nu 08.00 uur over 30 min vertrekken. Wij dachten dat het pas 07.00 uur was, maar afgelopen nacht is de zomertijd hier ingegaan. Wisten wij veel.

Het Himba dorp was ontzettend leuk om te zien. De uitleg van de gids was heel informatief en leuk. Na de rondleiding is het natuurlijk de bedoeling dat er gekocht wordt, dus hebben 'n leuk armbandje gekocht. Er was daar een klein kindje dat helemaal geboeid was door het aapje dat aan mijn tasje hangt.

Bij het ontbijt hadden Klazien en Ron al gekookte eitjes mee genomen en toen wij na de excursie nog even koffie gingen drinken, waren ze verse broodjes aan het bakken en daarvan heeft Jos er 4 meegekregen. Hadden dus weer een lekker broodje ei als lunch.

Wij zijn vervolgens gaan shoppen en tanken, waarbij wij overspoeld werden door vrouwen die ons ook weer armbandjes e.d.wilden verkopen. Gauw nog iets gekocht en na de boodschappen snel weggereden daar.

Vervolgens via de C43 naar Sesfontein gereden via een waanzinnig mooie route. Hebben onze ogen uitgekeken en genoten van alles om ons heen en de weg die op sommige stukken niet zo best was, zeg maar zeer slecht, wat het een soort van avontuurlijk maakte. Zijn weer heel blij geweest met onze 4x4. Was echt wel nodig.

Staan nu op een geweldige plek aan de rivier op een campsite die Khowarib heet. Hebben gelijk maar weer het diner geboekt, mogen om 20.00 uur aan tafel. Hebben zojuist in de open lucht gedoucht. Heel warm en heel lekker. Want het is hier ook ongelofelijk stoffig.

Langs de rivier loopt een stier te grazen en er vliegen hier o.a.papegaaienen red billed hornbilles.

Gaan nu bespreken wat wij morgen gaan doen.