Opwe - Reisverslag uit Katere, Namibië van Yvonne Wilmot - WaarBenJij.nu Opwe - Reisverslag uit Katere, Namibië van Yvonne Wilmot - WaarBenJij.nu

Opwe

Door: yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

05 September 2014 | Namibië, Katere

lieve allemaal, wat is Etosha toch een geweldig park. Om 05.00 uur opgestaan en om 06.30 uur het park ingereden. Gelijk al 1 neushoorn gezien en even later nog 1. Verder weer heel veel zebra's, gnoes, impala's, rode hartebeesten, gazelles, olifanten, heel veel olifanten. Wij zagen op de weg ook een keer dat Ron en Klaziena omringd waren door olifanten, super spannend maar geweldig. Wij rijden zo'n beetje van waterhole naar waterhole en zien dan soms alleen maar klein wild, of alleen vogels, maar gisteren zagen we o.a. een zwarte neushoorn bij een waterhole. Bij diezelfde waterhole zagen we later een kleine kudde olifanten drinken en weer later een grote kudde olifanten. Een deel ervan was al uit het water en stond verdeeld over de weg zichzelf met stof te besproeien. In het water lagen 3 jonge bullen te spelen.was ontzettend leuk om te zien.

Om 16.00 uur bij de receptie afgesproken om de camping te betalen, tafeltje voor het diner te reserveren en wat boodschapjes te doen. Daarna naar de campsite gereden, douchen, drinken en kletsen over de dag. Na het heerlijke eten naar de waterhole gelopen, waar we een kleine kudde olifanten zagen drinken. Na een tijdje liepen er een paar weg, maar ineens kwam een van de kleinste olifantjes piepend terug gelopen. De hele groep liep in een keer een paar meter bij de hole weg en vormde een soort beschermende muur om de kleintjes. Inmiddels waren er ook 2 hyena's bij gekomen en weer weggegaan en 2 neushoorns, die er nog bleven staan. De grotere olifanten maakten ook nog even een hoop lawaai en na een tijdje liep alles weer terug naar de hole. Na nog zo'n 10-15 minuten vertrok alles en wij zijn ook gaan slapen.

4 september

Staan hier al om 05.00 uur op en rijden om 06.30 uur de poort uit om wild te spotten. Hebben weer een geweldige ochtend gehad en heel veel wild gezien. Tussen de middag wordt het wat minder omdat de beesten zo slim zijn om siësta te houden. Het is wel een super goede auto waar wij in rijden. Niet veel ruimte binnen, maar het bed is prima en daar gaat het om. Er lopen echt duizenden zebra's, gnoes, gemsbokken, rode hartebeesten, impala's, springbokken. Weer een paar kuddes olifanten gezien.

Op de campsites lopen jakhalzen, dus dat betekent spullen opruimen voor je gaat slapen, want ze nemen alles mee.

Zijn van Halali naar Okaukuejo gereden. Dit is een heel grote site maar wel prima plekken met water en elektra. Naast ons stonden Nederlanders die zeer belangstellend waren naar onze campertjes. Staan morgen om half 5 op, omdat wij om 6 uur de poort uit willen rijden.

5 september

Wij klagen niet, maar half 5 is echt wel heel vroeg. Maar wij stonden al om 05.50 voor de poort en mochten er als eerste uit. Dat klinkt grappig! Zijn over een weg gereden waar nauwelijks andere toeristen reden, richting de Galton gate. Deze is pas sinds kort open, en wij waren daarnog nooit geweest. Hebben een geweldige rit gehad met heel veel beesten, en wel 40 giraffen gezien. Het is een rit van zo'n 186 km en we hebben genoten. Bij de ene drinkplaats koffie gedaan en bij weer een andere het 2e bakkie, daarna weer ergens anders de lunch en om 12.45 uur hebben wij het park verlaten. Geweldige dagen gehad daar.

Reden daarna eerst naar Kamanjab, maar na overleg gekeert en richting Opuwo gereden. Dat is ook een rit van zo'n 187 km, dus dat is ff buffelen, voor Jos dan, ik heb nog niet gereden hier. E rit hierna toe is echt prachtig, heel bijzonder landschap. Onderweg meerdere keren struisvogels gezien, zo maar langs de weg of net overstekend. De 3e groep bestond uit een stuk of wat jonge struissies, heel leuk. Maar het heeft de moeite geloond, zijn nu bij Opuwo Country Lodge en die is prachtig. Je komt eerst door Opuwo, dat is een typisch Afrikaanse stad, maar er is een supermarkt, dus die gaan wij zondag bezoeken. Ok hebben wij hier al de nodige Himba vrouwen gezien. Blijven hier 2 nachten. Morgen de was doen, heel veel alweer, kar een beetje schoonmaken en Klaziena en ik hebben een massage geboekt morgenmiddag, met een cocktail. Gaan zo hier lekker eten, denk ik en daarna weer op tijd naar bed, het is een lange dag geweest en de zon is zojuist prachtig ondergegaan.

Liefs van ons en bedankt voor alle leuke reacties

• 05 September 2014 - 21:52

Toos :

Hoi luitjes ,wat een avontuur wij vonden Etosha ook zo mooi ,dit roep weer herinneringen op,wat een belevenis .nou jullie hebben nog wat voor de boeg liefs Toos pootje Tara hihihi

• 06 September 2014 - 14:57

Iet En Arie:

Heb op internet de Opuwa Country lodge opgezocht. Nou jongens dat is geen katten pies. wat een prachtig ding is dat. Mooie vergezichten, kamers waar je geen afkeuring over kunt hebben. een mooie massage ruimte en Jos een mooie bar. Hadden ze daar ook jouw medicijn tegen de lintworm. Er staan op de site van die lodge een hele stamp photo 's. Prachtig in een woord. Drink alle indrukken op, je wordt er niet beneveld van en als jullie terug zijn willen wij, als dat kan, graag een selectie van jullie photo' s bekijken. Liefs van ons, I en A

• 06 September 2014 - 19:56

Ino En Annemeike:

Boeiend om jullie verslagen te lezen. Het is een grote ontdekkingstocht, geniet er van

Ino