Shamvura camp - Reisverslag uit Katere, Namibië van Yvonne Wilmot - WaarBenJij.nu Shamvura camp - Reisverslag uit Katere, Namibië van Yvonne Wilmot - WaarBenJij.nu

Shamvura camp

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

31 Augustus 2014 | Namibië, Katere

Gisterochtend na vertrek uit Ngepi camp eerst wat boodschapjes gedaan en daarna naar het tankstation gereden. Daar moesten we wachten omdat er net een tankwagen diesel aan het lossen was. Dat duurde zo'n 3 kwartier, waarna met een pijlstok gemeten werd hoeveel er gelost was. Tijdens het wachten daar in de supermarkt nog wat dingetjes gekocht die ze in de vorige shop niet hadden. Na het tanken naar de D3402 gereden, een behoorlijk goede gravel weg. Je passeert onderweg heel veel nederzettingen. Sommigen heel netjes, andere weer heel armoedig. De armoede is ook hier schrijnend.
Aan de D3402 ligt ook de camping waar we nu staan. Shamvura camp, waar wij een plek hebben alleen voor ons vieren met een keukentje erbij, heel makkelijk. Hier hebben wij gistermiddag ook een boottocht van 2 uur gemaakt. Heel veel moois gezien zoals de Carmine bee eaters, zwarte reigers, aalscholvers, krokodillen, hippo's, en nog een paar vogelsoorten die ik nog nooit gezien had. Was een leuke tocht. Wel jammer dat de honden van de vaarman meegingen. Die stonden steeds voor de lens. Lastig fotograferen.
Bij ons op de plek hangt het nestje van een rood wevertje. Ook leuk.
gaan zo betalen en daarna rijden wij door in de richting van Etosha Park. Komen daar dinsdag denk ik aan. We hebben geen haast en als we iets moois zien blijven we langer. Wordt vervolgd. Bedankt voor alle reacties, leuk om te lezen. Liefs van ons.

• 31 Augustus 2014 - 18:37

Ineke De Jong:

Ha Yvonne en Jos,

Dank voor alle reisverslagen. Leuk! Kijken jullie wel een beetje uit voor die hippo's en krododillen? Ik krijg al de rillingen als ik die beesten op tv zie! Nog een fijne reis toegewenst. Geniet ervan!

Groetjes.
    Ineke

• 31 Augustus 2014 - 21:08

Arie Bennis:

Had de zelfde waarschuwing willen geven als die van Ineke. Nou ja twee keer mag toch wel??
    Groeten en liefs,
    Iet en Ari

• 01 September 2014 - 10:13

Aad:

Hoi Yvonne en Jos,
    Heel leuk die verslagen, zo te lezen zien jullie erg veel onderweg. En wij maar tobben in dit natte kikkerlandje. Veel plezier en blijf voorzichtig.
    groetjes, Aad.