Waterberg en verder - Reisverslag uit Waterberg, Namibië van Yvonne Wilmot - WaarBenJij.nu Waterberg en verder - Reisverslag uit Waterberg, Namibië van Yvonne Wilmot - WaarBenJij.nu

Waterberg en verder

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

27 Augustus 2014 | Namibië, Waterberg

Zondagavond koffie gaan drinken in het restaurant omdat het echt heel koud weer was. Daarna maar gelijk naar bed, betekent dat wij er al om 19.30 uur in lagen. Maandagochtend alweer om 06.00 uur eruit, douchen en daarna uitgebreid ontbijt in het zonnetje. toen alles eenmaal weer opgeruimd en in de camper zat gaan rijden richting Okahandjo. Daar weer even de nodige boodschappen gedaan en weer koffie gedronken. Vervolgens naar het Waterberg Plateau National Park gereden. Onderweg veel wild gezien, zoals gemsbokken, wrattenzwijnen, struisvogels, gieren en andere roofvogels. Hier in het park al een leuke wandeling gemaakt en grey louries gezien, en agapornissen, een dik-dik. Dit is een heel kleine antilopen soort. Tijdens het boodschappen doen, kwamen wij 2 heren tegen die van Nederlandse afkomst zijn, maar al heel lang in Australië wonen. Praatje gemaakt en nu staan wij naast ze op de camping. Deze camping is veel groter dan die in Daan Viljoen, en ook veel lawaaieriger. Is even wennen. Het is hier minder koud, maar zijn toch alweer vroeg de camper in gegaan. Gaan morgen na het ontbijt wandelen, dat kan hier heel goed. Gaan ook hout kopen zodat we eindelijk fikkie kunnen stoken. Dat moet wel op de bbq maar gaat vast goed. Hebben een paar leuke wandelingen gemaakt over rotsachtige paden, waarbij je de bavianen kon horen roepen. Heb het broodrooster verbrand door er brood in te stoppen en er niet bij te blijven. Wist ik veel dat het ding kapot is en het brood er daardoor niet meer uitkwam. Roken en stinken zeg, maar goed dat Jos ineens de rook uit de tent zag komen.

Dinsdagmiddag om 14.30 uur een game drive gemaakt over het Waterberg Plateau. Daarvoor ga je dus echt een flink stuk omhoog om op het Plateau te komen. Onderweg een Klipspringer paar gezien. Op het plateau zelf Sabelantilopes, prachtig en best wel bijzonder. Deze antilope soort zie je niet zoveel. Verder zijn we naar 2 waterholes gereden die je bereikte via een lange overdekte gang. Bij de 1e zagen we een grote kudde buffels en 2 Elandantilopes. Bij de 2e zagen we giraffen die dronken. Eentje ging zowat in de spagaat, ging gelukkig goed. Prachtig om te zien drinkende giraffen.

Hadden tussen de middag al lekkere macaroni gegeten en hebben als diner lekker crackers zitten eten.

Omdat je zelf geen game drives kunt doen hier hebben we besloten om niet de 3 nachten te blijven die we geboekt hadden. Toen we gisteravond ons bed in stapte hoorde we een knal maar konden op dat moment niet ontdekken wat het was, vanmorgen kwamen we er achter dat de stalen spankabel van het bed was los geschoten, dus Jos kon aan het werk. Vanmorgen, woensdag, zaten we al m 7.00 uur in de zon aan het ontbijt. Reden om 08.00 uur weg. Zijn via een 145 km lange gravel weg naar de B3 gereden, en door naar Grootfontein. Dit is een hele onplezierige stad maar we moesten tanken, pinnen en boodschappen doen. Terwijl wij aan het pinnen waren probeerden mensen in te breken, vertelde een agent ons. So, never leave your car unattended zei hij. Gelukkig weer snel de stad uitgereden en staan nu op Roy's restcamp. Dit is een geweldig leuke camping. Gaan vanavond lekker eten hier. Flesje wijn erbij, jammie. Het is hier best druk en er zijn maar 2 douches, dus dat wordt weer vroeg op. Hebben vanmiddag bedacht dat wij morgen doorrijden naar Popa Falls. Dat is een lange rit van zo'n 427 km. Voornamelijk asfalt, dus moet lukken