In Daan Viljoen - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Yvonne Wilmot - WaarBenJij.nu In Daan Viljoen - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Yvonne Wilmot - WaarBenJij.nu

In Daan Viljoen

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

24 Augustus 2014 | Namibië, Windhoek

Al vroeg opgehaald door de man van Kea en naar het afhaaldepot gebracht dat aan de overkant van het vliegveld ligt. Daar zeer uitgebreide instructies gehad en na het tekenen van een hoop papieren mochten we gaan. Eerst naar een spar in Windhoek gereden en daar een heleboel eten en drinken ingeslagen. Hadden wel pech, konden geen wijn meer kopen, dat mag in het weekend maar tot 13.00 uur. Bij de spar hadden we ook een afspraak met Elise van Explore Namibië voor het inbouwen van een soort walkie talkies, zodat we met elkaar kunnen kletsen, gezellig.
Daarna naar een klein natuurpark gereden op een half uur rijden van Windhoek, Daan Viljoen. Daar de campers ingericht en tegen 6 uur naar het restaurant gelopen. Daar heerlijk gegeten en een fles wijn leeggedronken met z'n allen voor omgerekend iets meer dan 56 euro.
De camping is prachtig met mooie douches en toiletten. Het is hier 's nachts heeel koud, ben heel blij met m'n pyama en de extra deken. Na het ontbijt wilden wij gaan wandelen, dus spullen gepakt, deur op slot blijft de cilinder aan de sleutel zitten. Het ding wil er ook niet meer af dus, Kea gebeld voor een monteur. Die rijden net weer weg na het plaatsen van een nieuwe deur. Op dit moment is het heel erg warm, zeker richting de 30 graden.
Er zitten op dit terrein veel verschillende soorten vogels, heel leuk. Zagen gisteren bij het park binnen rijden ook al een giraffe en wrattenzwijntjes. Netna het ontbijt kregen we gezelschap van bavianen. Dat is minder, want best wel groot en grote tanden, dus ff opletten met de spullen die nog rondslingerden. Gaan straks bbq'en, lekker. Morgen richting Waterberg Plateau. Liefs van ons alle vier en reacties zijn altijd welkom.

• 24 Augustus 2014 - 16:14

Hans&Diny:

Met wat start problemen vol op avontuur leuk om jullie belevenissen te lezen geniet er van groetjes Hans&Diny.

• 24 Augustus 2014 - 17:02

Frank En Wil:

Spannend met die bavianen. Ze zijn niet alleen groot maar ook nog eens erg snel. Kijk maar uit dat hij de wijn niet te pakken krijgt want het zijn blijkbaar geen Aldi prijzen ;-)).
    Veel plezier en doe voorzichtig met de sleutels want bij het contactslot komen ze met een nieuwe camper.

• 24 Augustus 2014 - 23:26

Mieke:

En nu kan de reis dus echt beginnen. Geniet van alles en van elkaar. Hier regen en 16 graden dus heimwee is niet nodig. ;-) XXX

• 25 Augustus 2014 - 08:29

Aad:

Hoi Yvonne en Jos,
    fijn dat jullie weer in Afrika zijn. Geniet er maar van en doe voorzichtig.
    groet, Aad.

• 25 Augustus 2014 - 11:47

Iet En Arie:

leuk die bavianen als buren. Blijf genieten en zuig alles op dan horen wij tzt wel de verhalen.
    Liefs, Iet en Arie

• 25 Augustus 2014 - 19:01

Carla:

Super de verhalen komen weer binnen. Yvonne heb je mijn watsapp nog gekregen of heb je je telefoon niet bij je? In ieder geval heel veel plezier en we hopen dat jullie weer hele mooie dingen gaan zien. het eerste wild is al gespot! Super!!!
    Liefs Paul en Carla

• 25 Augustus 2014 - 20:23

Ino AKalker:

Hoi Jos en Yvonne, de reis is begonnen! Veel plezier en ik ga jullie via de interessante verslagen volgen.