gochas - Reisverslag uit Gochas, Namibië van Yvonne Wilmot - WaarBenJij.nu gochas - Reisverslag uit Gochas, Namibië van Yvonne Wilmot - WaarBenJij.nu

gochas

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

16 September 2014 | Namibië, Gochas

16 september - van Mariental naar Gochas en verder

Op de Bastion campsite komen 's avonds veel kleine sprinkhanen op het licht af en gisteravond kregen wij ook 2 heel grote nachtvlinders op bezoek. Deze waren zeker 5 cm groot. Na 2 potjes skipbo lekker gaan slapen.

Vanmorgen na het ontbijt eerst weer even geshopt. Daarna bakkie gedaan bij de Wimpy. De mannen hadden gewone koffie besteld en dat was ongeveer een halve liter, beetje veel. Daarna via de M29 en de C14 naar Tranendal gereden, onze volgende campsite. Onderweg zagen we ineens een mooie grote varaan, die zich rotschrok van ons en dus gauw de benen nam. Kon nog net een foto maken, dat dan weer wel. Verder waarschijnlijk een slang overreden, zagen 'm gewoon echt veel te laat, dus Jos kon niet meer uitwijken.

De route was op sommige momenten een beetje saai. Wel onderweg weversnesten gezien zo groot als 2 persoons bedden, enorm. Hier en daar is dan ook een deel van de betreffende boom afgebroken door de zwaarte van het nest.

Staan op alweer een leuke camping. Eerst vroeg die meneer of we naar de Red Dunes camping wilden, 3 km verderop en of we 4x4 hadden en of de mannen daarmee konden rijden. Want dan moesten we eerst de banden een beetje leeg laten lopen, en omdat de compressor kapot blijkt te zijn, is dat geen goed idee. Krijgen die banden nooit meer opgepompt.

Gelukkig had ie gelijk voor de deur ook een plek, helemaal top. Met een shade en elektra en een keukentje dat wij mogen gebruiken. Gaan vanavond gebruik maken van de grill plaat van de camping. Durf bijna niet te zeggen dat wij weer lekker gaan eten, wil niemand jaloers maken :-)

De bedoeling is om morgen richting Keetmanshoop te rijden en toch maar niet richting Kalahari, mede door een gebrek aan campsites die kant uit.

C&M wat leuk dat ook jullie ons volgen! Wij hebben zelfs fans in Kenia.

Allemaal veel liefs van ons en iedereen hartstikke bedankt voor het reageren, het is geweldig leuk om hier al jullie reacties te lezen

• 16 September 2014 - 18:57

Mieke:

Is ook echt leuk om jullie te volgen. Zo hebben we het gevoel dat we er een beetje bij zijn. XXX